Rajono lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai aptarė nuotolinio mokymo/ si keliamus iššūkius mokiniams, mokytojams ir tėvams. Ar šiandien mažiau yra daugiau? Kaip organizuojant veiklas kurti saugią mokymo/si aplinką ir išvengti streso? Kaip tokiomis neįprastomis aplinkybėmis siekti ugdymo/si kokybės, išvengti darbų perkrovos tiek mokiniui, tiek mokytojui? Dalindamiesi nuotolinio mokymo patirtimi mokytojai ieškojo ir teikė atsakymų į minėtus klausimus. Nuo pradžios iššūkių ir nemigo naktų ateita iki tam tikros sistemos. Rajono mokyklos pasirinkusios gan skirtingas nuotolinio ugdymo platformas ir įvairius būdus, tad ir lietuvių kalbos mokytojų nuotolinio mokymo patirtis išties įvairialypė: vaizdo pamokos vyksta Zoom, Clasroom, Discord platformose. Mokiniams užduotys teikiamos Tamo, Eduka dienynuose, Google diske, Messenger, Viber, elektroniniu paštu. Individualios konsultacijos vyksta ne tik minėtais būdais, bet ir telefonu. Savo ruožtu mokiniai atliktus darbus siunčia Tamo, elektroniniu paštu, Clasroom, bendrina Google diske. Be abejo, darbų taisymas reikalauja daug laiko ir energijos, nes mokant/ is nuotoliniu būdu būtina užtikrinti grįžtamąjį ryšį. Mokytojai akcentavo skirtingas darbo su gimnazijos ir progimnazijos mokiniais patirtis: ugdymo pobūdis skiriasi. Vyresniųjų klasių mokiniai savarankiški, tačiau daug laiko reikia skirti darbams taisyti ir vertinti. Progimnazijų mokytojai akcentavo nuolatinę pagalbą mokiniams, glaudesnį bendradarbiavimą su tėvais. Mokant/ is nuotoliniu būdu labai svarbu tikslingos, ugdančios įgūdžius diferencijuotos užduotys, veiklų įvairinimas. Vaizdo pamoka, savarankiškas darbas, individualios konsultacijos – toks bene dažniausias savaitės veikų modelis. Nuotolinis mokymas/ is – tai iššūkis, betgi dovanojantis informacinių technologijų valdymo patirtį, reikalingą nuolat besikeičiančiame šiandienos pasaulyje.

Previous Post Next Post